Mitt konto

Leveransvillkor

Dessa leveransvillkor gäller från och med 10.11.2016.

Kontaktinfo till webbutiken:

Mense Oy
Hallikuja 2
FI-54500 TAAVETTI

+35856106900
mense@mense.fi
www.mense.fi
FI-10556379

Vi säljer produkter till företag och myndiga privatpersoner i Sverige och övriga länder inom och utom EU. Alla priser visas exklusive moms. Vi förbehåller oss rätten att när som helst ändra samtliga prisuppgifter utan att meddela om detta separat.

Så beställer du

Vår webbutik fungerar genom att du lägger dina varor i kundvagnen och därefter betalar det angivna beloppet via någon av de betaltjänster som erbjuds. All användarinformation behandlas konfidentiellt. Såvida inget annat anges, används de uppgifter du som kund uppger i samband med beställningen enbart i syfte att leverera beställningen eller klargöra detaljer kring dess innehåll. Genom att genomföra beställningen godkänner du dessa regler och villkor. En giltig e-postadress krävs för att du ska kunna lägga din order online.

Betaltjänster

1) Vår betallösning levereras av Paytrail. Paytrail Oyj (FI21228397) är en auktoriserad betalleverantör som samarbetar med banker och kreditinstitut i Finland. Paytrail Oyj visas som mottagare av betalningen på ditt kontoutdrag eller kreditkortsutdrag. Paytrail Oyj vidarebefordrar betalningen till handlaren. Vid reklamationer, vänligen kontakta den webbplats till vilken betalningen gjordes.

Paytrail Oyj, VAT-nummer FI21228397 
Innova 2 
Lutakonaukio 7 
40100 Jyväskylä 
FINLAND
Tel: +358 207 181 830 
www.paytrail.com

2) Checkout Finland Oy
Om webbutiken inte automatiskt räknar ut det totala beloppet för dig, på grund av till exempel en begäran om ytterligare information eller fraktförfrågan, skickar vi dig en Checkout Finland Oy betalningslänk.

Checkout visas på ditt kontoutdrag eller kreditkorträkning som betalningsmottagare och skickar kundens betalning direkt till försäljaren. Kortbetalning sker säkert på ett säkert betalningsformulär och betalningskortinformationen lagras inte i e-handelssystem.

Du kan betala via Checkout med alla finska banker eller Visa, Visa Debit, Visa Electron, MasterCard, Debit MasterCard och American Express. Checkout-betaltjänsten använder internationellt Verifierad av Visa, MasterCard SecureCode och American Express SafeKey-autentiseringstjänster.

Checkout är en säker betalningsmetod. Checkout har Finansinspektionens auktorisation som betalningsinstitut. Tjänsten underhålls av Checkout Finland Oy (affärs-ID 2196606-6) och Checkout Finland Oy ingår i OP Financial Group (Finlands största finansgrupp).

Orderbekräftelse

När du lagt din beställning får du en orderbekräftelse med alla detaljer kring beställningen till den e-postadress du angivit. Kontrollera alltid orderbekräftelsen noggrant. Kontakta vår kundtjänst om du hittar fel eller om du vill fråga om någonting. Behåll orderbekräftelsen utifall du behöver kontakta vår kundtjänst. Du måste nämligen kunna ange kundnummer och ordernummer för att vi ska kunna hjälpa dig med din fråga. När du mottar beställningen, kontrollera alltid att innehållet motsvarar det som står på din orderbekräftelse. Vi rekommenderar att du sparar orderbekräftelsen på en säker plats eftersom den också fungerar som ett bevis gällande inköpsdatum om du behöver reklamera eller returnera din beställning.

Leveranssätt och leveranskostnad

Leveranskostnaden inkluderar packning och sändning samt frakt. I kundvagnen visas den beräknade leveranskostnaden med vår primära leveransmetod. Den exakta leveranskostnaden visas efter att du valt betalmetod och leveranssätt. De tillgängliga leveranssätten varierar efter vad som finns i din kundvagn.

Leveranssätt inom Europa: 
- GLS Euro Business Parcel för leveranser på upp till 35 kg och
- DB Schenker för leveranser på över 35 kg.

Leveranssätten till platser utanför Europa avgörs från fall till fall.

Eventuella tullavgifter, skatter och andra importavgifter faller helt på köparens ansvar.

Leveranstid

Om beställningen finns på vårt lager packar vi den normalt för avsändning påföljande vardag förutsatt att betalning emottagits. Leveranstiden till platser utanför Europa avgörs från fall till fall. De normala leveranstiderna för Europa är:
- GLS Euro Business Parcels (max 35 kg): 2-7 dagar
- DB Schenker (över 35 kg): leveranser skickas från Mense Oy på måndagar, onsdagar och fredagar. Leveranstid därefter 3-14 dagar.

Om beställningen inte finns på lager kontaktar vi dig via e-post med en beräknad leveranstid. Produktionstiden är normalt följande:

- klippare: 4 veckor från beställning
- gummidämpade matarvalsar: 2 veckor från beställning
- stålmatarvalsar: 1 vecka från beställning
- övriga produkter: 1 vecka från beställning

Mense Oy kan inte hållas ansvariga för förseningar eller indirekta skador på grund av förseningar som orsakas av force majeure.

Returpolicy

Ångerrätt

Företagskunder bör kontakta Mense Oy:s kundtjänst senast omedelbart efter det att beställningen emottagits för att ångra köpet. Företagskunder har rätt att ångra köpet inom 14 dagar utan att ange särskilda skäl. Ångerperioden upphör 14 dagar efter det att den sista delleveransen av beställningen mottagits. 
Vill du utnyttja din ångerrätt, måste du meddela oss detta på ett otvetydigt sätt (t.ex. via brev eller e-post). 
Det räcker med att vi emottar ditt meddelande om att du vill ångra ditt köp innan ångerperioden löper ut.

Åtaganden i samband med utnyttjande av ångerrätten 

Företagskunder bör kontakta Mense Oy:s kundtjänst för att komma överens om returneringskostnaderna. Om du som företagskund annullerar detta avtal, återbetalar vi omgående samtliga erhållna betalningar, inklusive leveranskostnaderna (utom eventuella extra kostnader som beror på val av en annan leveransmetod än vårt standardalternativ), dock senast inom 14 dagar från det att vi mottagit ditt meddelande om återköp. Vi genomför återbetalningen med samma betalningsmetod som användes i samband med köpet såvida ingenting annat uttryckligen har avtalats. 
Företagskunder bör kontakta Mense Oy:s kundtjänst senast omedelbart efter det att beställningen emottagits för att komma överens om returen. Företagskunder bör skicka tillbaka beställningen omedelbart, dock senast inom 14 dagar från det datum då meddelande om återköp skickats. Om produkten skickas i retur inom 14 dagar anses tidskravet uppfyllt. 
Beställaren ansvarar endast för sådan värdeminskning hos produkten, som orsakats av hantering utöver vad som krävs för att fastställa produktens skick, egenskaper och funktionalitet.

Ej uthämtad leverans 

En leverans som inte hämtas ut räknas inte som en annullering eller retur. Såvida du inte gjort en giltig annullering eller returnerar produkten i enlighet med vår returpolicy, hålls du ansvarig för både leverans- och returkostnaderna.

Problemsituationer

Om en produkt skadats eller kommit bort under leveransen eller om leveransen inte matchar din beställning, måste du meddela Mense Oy detta inom 14 dagar från det att du emottagit leveransen. Om leveransen tydligt blivit skadad under transport, ska detta omedelbart påtalas direkt till leverantören.

Hittade du vad du letade efter?

Kategorier

Om oss

Mitt konto

Vår webbplats använder cookies för att förbättra användarupplevelsen. Genom att acceptera användningen av cookies får du den bästa användarupplevelsen. Om cookies

Endast nödvändiga cookies Jag accepterar användningen av cookies

Byt språk

Byt valuta

Valutakursen använder Europeiska centralbankens dagliga växelkurs.